Vi har lavet en række skabeloner, som gør det nemt for dig at lave og holde jeres hjemmeside vedlige. Vælg mellem sektionerne nedenfor.
Kombinér et dejligt billede og en kort tekst. Du kan her også linke til undersider med uddybende tekst eller vedhæfte dokumenter eller links.
Beskriv hvilke aktiviteter i har i institutionen med små billeder. Der kan linkes videre til forklarende tekst og billeder.
Hvis du har nogle relevant artikler, som du gerne vil dele med forældrene, så er artikelsektionen en god måde at gøre det på.
Denne sektion viser hvilket personale, som er i institutionen. Den vedligeholder sig selv og trækker informationen automatisk fra Famly.
Vis et kort over hvor institutionen ligger og hvordan man kontakter jer. Denne sektion opdaterer sig selv automatisk.
Vis jeres åbningstider på en overskuelig måde. Denne sektion opdaterer sig selv automatisk.
Vi har lavet en række skabeloner, som gør det nemt for dig at lave og holde jeres hjemmeside vedlige. Vælg mellem sektionerne nedenfor.
Kombinér et dejligt billede og en kort tekst. Du kan her også linke til undersider med uddybende tekst eller vedhæfte dokumenter eller links.
Beskriv hvilke aktiviteter i har i institutionen med små billeder. Der kan linkes videre til forklarende tekst og billeder.
Hvis du har nogle relevant artikler, som du gerne vil dele med forældrene, så er artikelsektionen en god måde at gøre det på.
Denne sektion viser hvilket personale, som er i institutionen. Den vedligeholder sig selv og trækker informationen automatisk fra Famly.
Vis et kort over hvor institutionen ligger og hvordan man kontakter jer. Denne sektion opdaterer sig selv automatisk.
Vis jeres åbningstider på en overskuelig måde. Denne sektion opdaterer sig selv automatisk.
Goddag og farvel Den første kontakt mellem forældre, barn og
personale prioriteres højt. Det er af stor vigtighed, at forældre føler sig
velkomne, trygge og har tillid til personalet. Er der brug for oplysninger,
ligger årsplan og andre informationer om Linden her på hjemmsiden. Vi forventer, at far eller mor er med barnet i
starten af barnets vuggestue/børnehave liv. Hvordan barnets start skal
forløbe aftales med personalet på stuen. Når barnet begynder i Linden tilstræber vi at få 1 personale tilknyttet forældrekontakten, så det er den samme person,
forældrene har kontakt med i starten. Almindeligvis skal i afsætte en uge til at give
jeres barn en god start i Linden. Personalet vejleder jer løbende, om hvordan
det bedst gøres, da hvert enkelt barn reagere på sin måde. De dage i er sammen med barnet i Linden, vil vi
etablere kontakt til barnet (og til jer). Det vil være jer, der sidder ved
barnet ved måltider, skifter og trøster. Vi vil være på side linien. Vi tager
over, når barnet er klar til at I går væk lidt eller går fra
institutionen nogle timer. I er altid velkomne til at ringe og høre hvordan det
går, hvis I er bekymrede. Efter 2-3 måneder arrangeres en lille samtale mellem
forældre og personale, som opfølgning på hvordan det går. Den første dag I er her, skal i udfylde et stamkort
med oplysninger om jer og barnet, der har relevans for os. I er altid velkomne til at spørge personalet, hvis
der er noget I er usikre på eller undres over. Når børnene tid i linden afsluttes, på grund af
flytning eller fritidshjemstart/skolestart, holdes en lille afskeds fest for
barnet i barnets egen gruppe, efter aftale med forældrene. Barnets har sin egen mappe gennem hele dets tid i
Linden, indeholdende tegning, fotos, sange med mere. Denne mappe får barnet
med hjem på den sidste dag. Den daglige kontakt Vi lægger stor vægt på en god forældrekontakt. Vi
skal udvise gensidig respekt og åbenhed overfor hinanden. Det er
grundlæggende, at forældre er trygge ved personalet, som er sammen med deres
barn hele dagen. Vi giver besked om oplevelser og små hændelser omkring
barnet og forventer at forældre gør det samme. Sker der større omvæltninger i
barnets liv,er det vigtig vi bliver informeret om dette, så vi kan
støtte og forstå barnet. Vi har et elektronisk tjek ind og ud system, som I
skal bruge hver dag. Det er forældrene der tjekker ind/ud - ikke barnet. Dagens gang: En dag i vuggestuen er anderledes end i det øvrige
Linden. Her tages særlige hensyn omkring sovning, spisning og andet, alt
efter barnets behov. Børnene sover og spiser på forskellige tidspunkter. 9.00 Vuggestuen
får et lille mellem måltid
7.00-8.00(ca. - tider) Linden åbner. Vi sidder i
morgenmadsrummet (verdensrummet) og spiser morgenmad sammen. Vi leger på
Komet og andre bliver siddende og snakker ved morgenbordet. Vi lægger
stor vægt på, at børnene får en god start på dagen og er altid klar til at
vinke eller nusse lidt, hvis nogen har behov for det. I skal sørge for, at
jeres barn har vasket hænder, før der sætter sig til morgenbordet.
8.00-11.00 Vi går i grupperne, hvor vi leger. Senere, når alle børn
er mødt, går vi i gang med de aktiviteter, der kan være planlagt eller
opstår. F.eks. ture, leg, tegning og spil.
11.00-12.00 Samling, der synges, læses og snakkes om hvad
der rør sig for tiden.
Herefter
Spisning. Helene laver mad til børnene.
12.00-13.00 Vi rydder op efter spisning og sovebørnene hjælpes
med. at gøre sig klar til at sove til middag. Vi læser måske en historie,
leger eller går på legepladsen.
13.00-14.00 På legepladsen.
14.00-15.00 Vi spiser frugt og brød.
15.00-16.55 Vi leger.
Kl. 17.00 Linden lukker og alle skal have forladt institutionen.
· Årets gang
Forår
Fastelavn. Vi laver masker og pynter op til fastelavn. Fastelavns fredag eller mandag møder børnene udklædte. Vi slår katten af tønden.¨Om eftermiddagen får vi fastelavnsboller.
Til påske går vi i gang med at lave påskeklip og -pynt. Lige før påske går vi i parken for, at finde en påskekurv, som påskeharen har gemt til os.
Maj
Forældresamtaler Vi tilbyder forældre en samtale, hvor vi kan snakke sammen om barnets trivsel og udvikling. Varighed 20 minutter.
Plantedag. Alle børn medbringer en plante, som plantes ud på Legepladsen.
Juni- August
Sankt Hans fest for børnene. Vi tænder bål og brænder en heks, som børnene har været med til at lave.
Sommerfest for børn, søskende og forældre afholdes.En fredag eftermiddag i juni afholdes et arrangement. Forældrebestyrelsen arrangerer festen, hor traktementet er medbragt af forældrene. Vi afholder lege med tovtrækning, , sækkeløb, flødebollekast m.m.
I sommermånederne er der stor udskiftning af børn, så der bruges mange personaleressourcer på afsked med gamle børn og deres forældre og velkommen til nye børn og forældre. Vi er meget ude på legepladsen, ligesom vi oftere vil tage på længere ture.
September
Eid fest afholdes. Vi laver stor buffet og alle børn medbringer en ret mad.
Oktober- November
5. Pædagogisk dag- Linden holder lukket
Vi afholder det store årlige forældremøde,
hvor der blandt andet vil blive afholdt valg til forældrebestyrelsen.
Komet holder forældresamtaler for kommende skolebørns forældre (5 års status)
December
Juleforberedelserne starter gerne omkring slutningen af november; vi klipper og
klistrer og pynter op.
Vi holder Adventssamling. Alle børn og voksne samles, tænder advents lys
og synger julesange.
Vi holder julefest for børnene
Vi øver Lucia med Kometbørnene .
Vi går en tur i kirken, hvor Komet går Lucia optog.
Praktisk Information
Bleer.
I medbringer selv bleer til jeres børn.
Cykler
Børnene må ikke cýkle på egne
cykler på vores legeplads. Medbringer børnene cykler, skal de låses fast i
skuret. Vi påtager os intet ansvar for cyklerne.
Drikkedunke
Børnehavebørnene skal have en drikkedunk (med navn på) med hver dag. Dette gør vi for at undgå smitte ved, at børnene drikke af de samme krus ellers af vandhanen. (og så sparer vi på papkrus)I skal selv sørge for renholdelse af drikke dunken.
Forsikring.
Skulle jeres barn gøre skade på hinanden eller på institutionen,
skal skaden dækkes af jeres egen indbo forsikring.
Forældreaktiviteter.
Forældrearrangementer, så som forældremøder, forældresamtaler og
sommerarrangement , er med til at styrke forældresamarbejdet. Vi forventer, at
I viser interesse for institutionen ved at deltage i ovennævnte.
Forældremøder.
Vi holder forældremøde en gang om året i oktober eller november, hvor vi
forventer, at I viser interesse for institutionen og jeres barns færden ved at
møde op og deltage i drøftelserne på mødet og naturligvis lære de andre
forældre at kende. På dette møde vil der være mulighed for at gøre sin
indflydelse gældende ved, at opstille som kandidat til forældrebestyrelsen
eller stemme på den kandidat, man som forælder måtte foretrække. I
forældrebestyrelserne gives der mulighed for at få indflydelse
på institutionens pædagogiske principper og evaluere pædagogiske
læreplaner. Vi er lydhøre over for forslag og ideer og vil medvirke til at
skabe en åben og positiv dialog personale og forældre imellem.
Forældresamtaler.
Når jeres barn har gået i Linden i ca. 3 måneder, tager vi en snak om, hvordan
det går.
Skolestart - 5års status. Hvis der er behov for en samtale inden barnets skrives op til skole, afholdes et møde i september med det pågældende barns forældre. Samtalen vil indeholde drøftelse omkring barnets sproglige, sociale, motoriske og trivselsmæssige udvikling. Hvis det skønnes nødvendigt, aftaler forældre og personale, hvordan barnet kan støttes frem til skolestart.Personale og forældre tager stillig til om oplysninger skal videregives til fritidshjem og skole.
I tilbydes en samtale i løbet af foråret. Her vil vi have mulighed for at få snakket mere med hinanden, og vi fortæller om, hvordan det går med barnet, barnets udvikling, kammerater, oplevelser vi har haft med barnet med mere. Skulle der være brug for en samtale udover dette, finder vi ud af det. Er der brug for tolk, arrangerer vi det. Det er personalet der vurderer om der er behov for tolk til en samtale. Det er vigtigt for os, at vi bliver forstået rigtigt og at vi forstår jer rigtigt. Det er vigtigt, at der ikke opstår misforståelser og at nuancerne i vores samtale kommer med. I er naturligvis velkomne til at ringe til os, hvis der opstår noget akut, de vil snakke med os om.
Fødselsdage.
Når fødselsdagsbarnet møder i Linden, er der flag ved barnets stue.
Pt. har vi aftalt i Linden, at det kun er på Kometstuen, at der er mulighed for, at forældre kan invitere stuen hjem til kage eller frokost.
Kometstuens fødselsdage kan forløbe lidt anderledes end i det øvrige hus, da fødselsdagsbarnet har indflydelse på, hvordan det vil fejres. nogle børn ønsker, at fødselsdagen f.eks. holdes i salen eller udendørs.
Til fødselsdag i Linden kan der medbringers en usund ting og evt. en sund ting til uddeling i gruppen. Vi prøver, at begrænse mængden af det barnet medbringer hjemmefra.
Når fødselsdagen fejres i Linden, afholdes denne som regel ved frugttid, men aftal nærmere med personalet på stuen omkring dette.
Vi dækker et langt bord med fødselsdags dug, flag og lys. Fødselsdagsbarnet deler det ud, som barnet har med hjemmefra.
Vi synger fødselsdagssang, hvis barnet ønsker dette, nogengange vil barnet hellere vælge en anden sang og så synger vi den. Herefter råbes hurra. Har barnet søskende på andre stuer, bliver disse naturligvis inviteret med til festen.
I vuggestuen har vi et fødselsdags tog til lys, der kommer på bordet, børnene ved, at det skal frem og vi lægger vægt på at de kan opleve genkendelsens glæde ved fødselsdags ritualerne.
Ønskes der afholdt fødselsdag hjemme, hvor kun nogle af børnene inviteres, foregår dette uden for institutionens regi. Det vil sige: Ingen uddeling af invitationer eller afhentning af enkelte fødselsdagsgæster i Linden.
Goddag og farvel.
Det er meget vigtigt, at I siger hej, når I
kommer, så vi ved barnet er kommet. Når I henter jeres barn er det også meget
vigtigt, at I siger farvel til en fra personalet, så vi altid ved hvilke
børn der er i Linden og hvilke børn der er gået hjem. Husk tjek ind og ud på
det elektroniske system. Det er kun voksne der tjekker ind/ud.
Hente.
I skal give os besked, hvis I ikke selv henter jeres børn. Vi skal vide, hvem
der henter. Vi udleverer ikke jeres børn til andre end jer, med mindre vi
har en aftale med jer. Søskende og andre, der skal hente børn i Linden, skal
være 12 år eller derover.
Håndvask
I skal sørge for, at jeres barn vasker
hænder, når det møder ind til en dag i Linden.
Informationer.
I Linden bruger vi elektronisk information. Der er en opslagstavle lige
over for indgangsdøren, hvor der er fotos af personalet. Der er også en tavle
med beskeder om hvilke personaler, der er på de forskellige grupper netop
denne dag. Til højre for indgangsdøren i stueetagen hænger forældrebestyrelsens
opslagstavle med div. informationer, dagsordener og referater fra
bestyrelsesmøderne.
Lus
Vi forventer, at I kæmmer jeres børn jævnligt for lus. Er der opslag om lus i Linden, skal I kæmme børnene hver anden dag.
Mødetid
Vi forventer, at børnene er mødt i Linden senest 9,30, med mindre anden mødetid er aftalt. Der er rart, at alle er kommet på dette tidspunkt, så vi kan komme igang med diverse aktiviteter og lege. Hvis I kommer senere, vil vi meget gerne informeres af hensyn til tilrettelæggelsen af vores arbejde.
Måltider
Morgenmad: Vi spiser morgen mad til kl.8.00. Børnene får havregryn, brød og ost.
Morgenmaden serveres i Verdensrummet i stue etagen, hvor vi spiser sammen. 1. salen er lukket til kl. ca. 8. Børnene skal ikke medbringe morgenmad hjemmefra.
Frokost: Helene laver mad til os. Der serveres kun halal kalkun/kylling og fisk. Vi har økologisk guldmærke og serverer 90-100% økologisk mad.
Drikke: Til frokost får børnene vand, hvis de får varm mad og
mælk til smørrebrød. Børnene får mælk/ vand til
eftermiddagsmåltidet. Børnene må ikke medbringe drikkevarer i Linden.
Frugt: Hver eftermiddag får børnene frugt og brød.
Diæt kost: Vi skal tilbyde mad til mælke og æggeallergikere, hvis I medbringer en læge attest fra en børnelæge.
Forældre må aldrig dele slik, mad eller
lignende ud til børnene i Linden, uden først at have talt med personalet.Vi er
meget bevidste om, hvad børnene må få at spise på grund af allergi, religion og
holdninger.
Navn.
For at barnets tøj ikke skal blive væk
eller forveksles med andres, skal der være navn i. Navn på barnets medbragte
legetøj er en god ide.
Nyhedsbrev.
lægges på famly omkring den 1. i måneden.
Der er nyhedsbrev sommerpause i juli/august.
Nyhedsbrev hænger også på opslagstavler i Linden.
Medicin
Vi må ikke give børnene medicin, men ved kroniske sygdomme kan der gøres undtagelser.
Oprydning
Det er jeres opgave, at hjælpe jeres børn med at holde orden på børnenes garderobepladser.
Når i henter jeres barn, skal i hjælpe
barnet med, at rydde det legetøj op, som barnet har leget med.
Parfume
Parfume og kosmetik må ikke medbringes.Børnene må ikke have parfume på, af hensyn til allergikere.
Penge.
Børnene må ikke have penge med i Linden.
Rene Gulve (legeområder)
Forældrebestyrelsen har vedtaget, at alle tager deres sko af, når man
kommer indenfor døren i Linden. Begrundelsen er, at børnene skal have rene
legearealer. Der ligger klip-klappere i forskellige størrelser, der kan
benyttes, mens i er er indendørs i Linden.
Rulleskøjter og skateboards:
Må ikke medbringes
Rygning:
Der må ikke ryges i Linden, hverken inde i huset eller på legepladsen.
Samvær mellem børn og voksne:
Linden har fravalgt retningslinjer omkring dette emne, da vi arbejder med
relationer og nærvær og ikke ønsker at begrænse vores relationsarbejde af
retningslinjer.
Vi har dog en retningslinje: at vise omsorg for børnene.
I Linden trøster vi børn, der har behov for det. Vi krammer, omfavner, tager børn på skødet og er nærværende.
Sprogvurdering
Alle børn bliver sprogvurderet, når de er i alderen 2,10 til 3,4 og igen i 5
års alderen ved behov. Vurderingsskemaerne er udsendt af kommunen.
Sprogskemaerne vurderes af kommunens sprogvejledere, som vurderer
om børnene har behov for ekstra sprogstimulering i institutionen. Der
afsættes ekstra midler til sprogstimulering af børn med behov for dette.
Slik:
Børnene må ikke have slik og tyggegummi med.
Smykker
Vær opmærksom på, at smykker kan være farlige, at have på i institution og de kan nemt blive væk. Vi påtager os ikke ansvar for barnets smykker.
Solcreme
Børnene skal være smurt ind i solcreme inden de kommer i Linden. Vi giver børnene solcreme på i løbet af dagen og efter behov. Husk at børnene skal have solhat med.
Sove
Har jeres barn brug for at sove til middag hver dag, skal I aftale det med personalet. De yngste vuggestuebørn sover efter behov. Øvrige børn, der har behov, sover hver dag ved 12-tiden. Som udgangspunkt vækker vi ikke børnene. Børnene sover i krybbe til de er 2 år, derefter sover de indendørs på madresser. Efter Københavns Kommunes retningslinjer, må børn kun sove i sele og dermed i krybbe/barnevogn, til de fylder 2 år.
Sutter
Hvis jeres barn bruger sut, skal I selv
medbringe sutter til jeres barn. Husk navn på.
Sygdom.
Hvis børnene er syge eller har været syge om natten, må de ikke komme i
institution. Har børnene været syge med feber, skal de have en feberfri dag
hjemme, inden de kommer i institution igen. Vi vil gerne orienteres, når barnet
er sygt. Specielt når barnet har en smitsom sygdom, vil vi gerne vide besked,
da vi så kan videregive oplysning herom til de øvrige forældre. Børn der kommer
i Linden, skal være raske, så de kan deltage i de aktiviteter der er i
hverdagen.
Skadestue.
Kommer jeres barn til skade, mens det er i Linden, og det kræver besøg på
skadestuen, bliver I straks kontaktet og vi forventer I kommer og tager med
jeres barn. Er der brug for hurtigt, at tage på skadestuen, tager personalet af
sted og vi møder jer på skadestuen.
Tale høre lærer.
Har jeres barn brug for tale-høre lærer, aftaler vi samtale med den tilknyttede
tale høre lærer.
Telefonnumre.
Det er af stor vigtighed, at I altid oplyser os om adresseskift, nye
telefonnumre, både hjemme, på arbejdet og på mobilen.
Tøj.
Børnene skal have skiftetøj liggende på deres garderobeplads bestående af:
• Undertøj
• Strømper
• Bukser
• Bluse
• Sutsko
• Regntøj
• Gummistøvler
Om vinteren skal der være flyverdragt, sweatshirt, vinterstøvler, hue,
halstørklæde og vanter.
Børnene skal i det hele taget have tøj med til årstiden, da vi er ude at lege hver dag.Børnene må ikke have træsko på i børnehave.
Om sommeren bør jeres barn have badetøj liggende i garderoben
Udendørs.
Vi er ude at lege hver dag, uanset vejret.
Udmeldelse og afslutning.
Når børnenes tid i Linden nærmer sig afslutning, på grund af flytning eller
skolestart, arrangeres en lille afskedsfest for barnet, efter aftale med jer.
Barnet har sin egen mappe, som indeholder ting, tegninger, fotos med mere fra
hele barnets tid i Linden. Denne mappe får barnet med hjem.
Der er en måneds opsigelse af institutionen.
1 Sæt undertøj
1 Par gummistøvler
1 Par strømper
1 Flyverdragt
1 Par lange bukser
1 Par vinterstøvler
1 T-shirt
1 Hue
1 Sweat-shirt
1 Par vanter
1 Par sutsko
1 Halsedisse
1 Sæt regntøj
Vi har lavet en række skabeloner, som gør det nemt for dig at lave og holde jeres hjemmeside vedlige. Vælg mellem sektionerne nedenfor.
Kombinér et dejligt billede og en kort tekst. Du kan her også linke til undersider med uddybende tekst eller vedhæfte dokumenter eller links.
Beskriv hvilke aktiviteter i har i institutionen med små billeder. Der kan linkes videre til forklarende tekst og billeder.
Hvis du har nogle relevant artikler, som du gerne vil dele med forældrene, så er artikelsektionen en god måde at gøre det på.
Denne sektion viser hvilket personale, som er i institutionen. Den vedligeholder sig selv og trækker informationen automatisk fra Famly.
Vis et kort over hvor institutionen ligger og hvordan man kontakter jer. Denne sektion opdaterer sig selv automatisk.
Vis jeres åbningstider på en overskuelig måde. Denne sektion opdaterer sig selv automatisk.
Vuggestuen er barnets - og nogle gange også
familiens - første møde med institutionslivet. Også af den grund,
har vi fokus på de mindste børns trivsel og liv i Linden.
I vuggestuen er der tyve børn i to grupper á 10-12 fordelt efter alder.
Der er seks voksne i vuggestuen, tre i hver gruppe.
Vuggestuen er et team, hvor vi arbejder sammen på tværs af grupperne. Det
betyder, at alle børn kender alle voksne. Overgangen fra den ene gruppe til den
anden sker glidende, og vi betragter ikke overgangen som et egentligt skift.
Goddag og farvel:
At sige ordentligt farvel til mor eller far om morgenen er vigtigt for alle børn, men for de mindste er det særligt vigtigt, at de ser at deres forældre går, og at der er en tryg voksen at vinke med. Vi giver hjælp og trøst i al den udstrækning det er nødvendigt.
I må altid ringe til vuggestuen i løbet af dagen,
hvis det har været svært at sige farvel, og I gerne vil vide, hvordan det
går.
Stuen er børnenes. Det betyder, at vi beder jer tage hensyn til de
aktiviteter, der til en hver tid er i gang, når I kommer ind.
For at højne hygiejnen og begrænse sygdom, vil vi gerne have, at I vasker hænder med jeres barn hver morgen, inden barnet kommer ind på stuen.
På famly kan I se hvornår og hvor længe jeres barn sover til middag.
Måltider:
Vi tilbyder tre måltider i løbet af dagen. Der hænger en uge menu på opslagstavlen udenfor stuen og ved Lindens indgangsdør.
Formiddagsfrugt spiser
vi lidt over kl. 9.00.
Det er et lille måltid som består af 1/4 stykke rugbrød og et stykke frugt og
vand. Måltidets formål er at bygge bro mellem morgen mad og frokost.
Frokosten, som
vi spiser 10.45 hos de yngste og 11.00 hos de ældste.
Der veksles mellem koldt og varmt mad og vi drikker vand/mælk til maden. Hvis
nogle af de små sover, bliver deres mad sat på køl og varmet i mikroovn, når de
vågner og er klar til mad. De mindste får kost, der er tilpasset deres alder.
Dvs. både mos og/eller flaske, hvis der er behov.Der gives kun flaske til
barnet er 1 år.
Frokosten er et pædagogisk rum, hvor vi arbejder med sprog, motorik, sanser, ro
og fællesskab. Vi arbejder målrettet med, at børnene lærer, at kravle op på
deres stole, samt at mestre at spise selv, fordi det "at kunne
selv" giver selvværd.
Eftermiddagsfrugt som
vi spiser ca. 14.30.
Det er brød, frugt og mælk/vand. Vuggestuebørn spiser samlet imellem
klokken halv tre og tre. Det er en afslappet hyggestund for børnene, der
er veludhvilede og motiverede. Der er fokus på samtaler og samvær og på
måltidet, og vi beder om ikke at blive forstyrret i dette tidsrum. Hvis man er
vil hente sit barn i dette tidsrum, må man liste stille ind og tage barnet med
ud.
Søvn:
De yngste børn sover efter behov. De sover hele
året udendørs på terrassen. Vi har babyalarm, så vi kan høre børnene.
De børn, der er fyldt to år, sover inde på stuen i tidsrummet fra
klokken tolv til klokken to. Børnene kan stå op, når de vågner, men vi vækker
ikke børn i dette tidsrum jvf. Lindens søvnpolitik.
Aktiviteter:
Om formiddagen er børnene delt i mindre grupper, der laver forskellige aktiviteter både ude og inde eller på tur.
Udeliv:
Vuggestuen har ikke en særskilt legeplads. Det stiller naturligvis krav om, at vi passer særligt godt på de små, der færdes iblandt cykler og ældre børn, der leger vildere lege. Vi er altid lige i nærheden af de små, og børnehavebørnene lærer også - og er rigtig gode til - både at tage hensyn til og at passe på de små.
Overgang til børnehave:
Når barnet skal starte i børnehaven, har vi et tæt
samarbejde omkring dette med den stue barnet skal rykke til. Da vi i forvejen
arbejder målrettet med, at være ét fælles hus, vil de 'nye' voksne i de
allerfleste tilfælde være kendte ansigter for barnet.
Barnet vil blive inviteret til, at lege og spise på sin nye stue inden det
starter. Når barnet flytter op, flytter vi sammen med barnet, dets ting fra
garderoben op på den nye plads, ligesom barnet får sin mappe med tegninger og
billeder med sig videre.
Praktiske oplysninger:
Man skal selv medbringe bleer og sutter til sit barn. Derudover rigeligt med ekstra tøj og regntøj og gummistøvler og hjemmesko.Vi har lavet en række skabeloner, som gør det nemt for dig at lave og holde jeres hjemmeside vedlige. Vælg mellem sektionerne nedenfor.
Kombinér et dejligt billede og en kort tekst. Du kan her også linke til undersider med uddybende tekst eller vedhæfte dokumenter eller links.
Beskriv hvilke aktiviteter i har i institutionen med små billeder. Der kan linkes videre til forklarende tekst og billeder.
Hvis du har nogle relevant artikler, som du gerne vil dele med forældrene, så er artikelsektionen en god måde at gøre det på.
Denne sektion viser hvilket personale, som er i institutionen. Den vedligeholder sig selv og trækker informationen automatisk fra Famly.
Vis et kort over hvor institutionen ligger og hvordan man kontakter jer. Denne sektion opdaterer sig selv automatisk.
Vis jeres åbningstider på en overskuelig måde. Denne sektion opdaterer sig selv automatisk.